Mikäs sen mukavampaa ja tyylikkäämpää kuin kuskata vieraita redillä olevalta jahdilta pittoreskiin välimeren kyläsatamaan ja takaisin äänettömästi ja päästöttömästi sähkövoimalla. Ja kun propulsiona on jetti, ei vesileikeissä tai vetopuuhissa ole vaarana että potkuri sattuisi silpomaan vedessä pulikoivia. eJET-tendereitä saadaan kuitenkin odottaa vielä tovi, sillä ne lanseerataan vasta mallivuodelle 2019.
Avon ja Torqeedo julkistivat konseptin tänä vuonna [2017] Cannesin venemessuilla. Samalla kerrottiin makupaloja yksityiskohdista ja tekniikasta.
Esimerkiksi runko on uusi ja suunniteltu varta vasten Torqeedon keskimäärin 80-hevosvoimaielle Deep Blue 80i -sähkömoottorille. Käyttövoima eli sähköenergia varastoidaan viimeisimmän sukupolven BMW i3:n akkuun, jonka kapasiteetti on 32 kilowattituntia.
Valmistajien tiedotteissa eJETille lupaillaan 26 solmun huippunopeutta ja 90 minuutin käyttöaikaa ”normaalissa” käytössä. Torqeedon suurin ottoteho on 66 kilowattia, eli kaasu pohjassa ajettaessa akku on tyhjä alle puolessa tunnissa.
Halpuuttamaan Avon ei ryhdy, vaan katseet ovat luksusapuveneiden luokassa. Viimeistelyyn tullaan panostamaan esimerkiksi hypalon-ponttonien hiilikuitusomisteilla sekä Serge Ferrarin erikoisverhoilulla, johon kuuluu nahkapäällysteiset kahvat sekä käsin Ranskassa tikatut kuosit.
Tarkempia teknisiä tietoja ei ole vielä tähän hätään julkaistu, mutta eJETeistä lupaillaan kehkeytyvän mallisto eli useampia kokoja. Julkistettujen tietokonekuvien mukainen vene vaikuttaisi osuvan jotakuinkin neljän metrin kokoluokkaan.