Uusi runko on aiempaa pidempi, leveämpi ja korkeampi. Kokonaismitoissa kasvua on pituudessa 19, leveydessä 10 ja korkeudessa 8 senttiä. Runkomuoto on periaatteessa ennallaan, eli kyseessä on kahdella portaalla varustettu 22-asteinen v-pohja, jonka nousulistoja on tosin uudistuksen yhteydessä hieman muotoiltu uudelleen.
Modulaarisesti rakentuvat mallivalikoima ja tilaratkaisut ovat pääpiirteittäin ennallaan. Perusmallina on Open, jonka takakannelle voi valita pentteri- tai takahyttimoduulin. T-Top-versio tuo ohjaamon ylle kiinteän katoksen.
Avomallien ulkonäöllisesti merkittävin muutos on uudelleen muotoiltu tuulilasi ja sen A-pilarien kanssa samaan kulmaan kallistetut varustekaaren etummaiset jalat.
Suomessa selkeästi eniten myyty 28-versio on ollut ohjaushytillä varustettu 28 Cabin. Sen takakannelle on tarjolla samat vaihtoehdot kuin Openissa, tosin ulkopentterin vaihtoehtona on myös edullisempi ja yksinkertaisempi istuinlaatikko.
Entistä korkealaitaisempi runko lisää etenkin Cabin mallissa kokonaisuuden ryhdikkyyttä, kuten myös pienemmät muotoilulliset muutokset katossa, tuulilasissa ja kaiteissa. Korkeammat laidat muodostavat samalla myös korkeammat selkänojat ja siten parantavat etusohvan istumamukavuutta.
Pienenä yksityiskohtana tietokonekuvista erottuu kookkaiden sivuliukuovien uudet vetimet ja lukot. Jos ison haitarikattoluukun liikuttelu tuntuu vaivalloiselta, löytyy lisävarustelistalta uutuutena Webaston toimittama sähköinen avausmekanismi.
Sisätilojen merkittävin uudistus on uudelleen mietitty ja muotoiltu kojelauta. Kojelaudan iPad-teline on saanut tehdä tilaa kiinteästi asennetuille ruuduille ja hallintalaitteiden sijoittelua on optimoitu ratin molemmille puolille. Kaasukahva ja moottoritrimmiavustimen paneeli näkyvät kojelautakuvassa ratin oikealla puolella, trimmitasojen ja keulapotkurin joystickit vasemmalla.
Mallivuoden 2018 Axopar 28:t lanseerataan tammikuussa Düsseldorfin venemessuilla. Suomen ensi-ilta on kahta viikkoa myöhemmin Helsingin venemessuilla.