Azimut tunnetaan etenkin edustavista ja asuttavista moottorijahdeistaan, mutta senkin täytyy vastata jenkkimarkkinoiden överien päiväveneiden eli niin sanottujen day yachtien himoon. Miamin venemessuilla esitelty Verve 47 on juuri sitä mitä jenkkimarkkinoilla janotaan, vaikka Azimut kutsuukin sitä weekenderiksi eli viikonloppuveneeksi.
Suomalaisittain numerot ovat hämmentäviä. Verve painaa 17,5 tonnia, mutta on silti kokoisekseen suhteellisen kevyt. Pituutta sillä on 14,5 ja leveyttä 4,5 metriä. Moottoreina on neljä Mercury Racing 450R:ää eli tehoa on yhteensä 1 800 hevosvoimaa. Huippunopeudeksi luvataan nousevan 50 solmuun ja matkanopeudeksi sopii 37. Samalla Verve 47 on myös melkoinen bensatankkeri, sillä polttoainesäiliöiden tilavuus on 2 500 litraa. Reippaalla matkavauhdilla tankki tosin tyhjeneekin noin 400 litran tuntivauhtia.
Michael Petersin suunnittelemassa SVVT-rungossa (Stepped Vee Ventilated Tunnel) on kaksi porrasta, syvä v-kulma ja perän lovettu "tunneli", johon sivuilta rungon ja veden väliin imettävä ilma ohjautuu. Lopputuloksena pitäisi olla suurissakin nopeuksissa erityisen hyvän suuntavakauden sekä kaarrosominaisuudet omaava kokonaisuus.
Tiloissa pääpaino on ulkona. Keulakannella on iso kookas aurinkotaso ja pitkä pätkä sohvaa. Takakannella on kulmasohva, jonka keskelle nousee lattiasta pöytä. Styyrpuurin laidalla on laitaportti helpottamassa kulkemista ja paapuurin puolelle avautuu laitaterassi. Ulkopentteri on t-top-veneille tyypilliseen tapaan ohjaamon erillisistuimien selkäpuolella.
Sisätiloihin kuuluu kaksi toimivan kokoiselta vaikuttaa makuukajuuttaa, suihkukomerollinen toiletti, pentteri ja salonki. Vastaavat tilat löytyy tyypillisesti 35-jalkaisista ja sitä suuremmista sportcruisereista. Mutta Verve 47 on jotain ihan muuta.