Torqeedon perustajiin kuuluvan saksalaisen Christoph Ballinin Tyde-venemerkin ja Saksalaisten autojätti BMW:n muotoilutoimisto Designworksin yhteystyö jatkuu. Cannesissa viimesyksynä hätkähdyttänyt foilaava lasipalatsi The Icon saa seuraavaksi rinnalleen suuremman mutta myös käytännöllisemman ja kaupallisemman The Openin.
49-jalkainen The Open on kuusi jalkaa pidempi kuin 43-jalkainen The Icon. Itse asiassa BMW ja Tyde ilmoittavat tiedotteessa, että uutuus on suurin yksityisille markkinoille suunnattu foilaava vene.
BMW:n panos ei rajoitu vain muotoiluun. The Openin akkupankissa on 400 kilowattitunnin edestä Torqeedon marinoimia BMW i3 -akkuja, jotka syöttävät kahta 100 kilowatin Torqeedo Deep Blue -sähkömoottoria. Tällä paketilla veneen kerrotaan saavuttavan 30 solmun huippunopeuden ja 25 solmun matkavauhdin. Matkavauhtia ajettaessa veneen toimintamatka on 55 meripeninkulmaa. 17–18 solmussa veden alla olevat hydrofoilit nostavat veneen veden pinnan yläpuolelle, vähentäen kitkaa ja alentaen energiankulutusta 80 prosentilla perinteisiin polttomoottoriveneisiin verrattuna.
Iso katto
Havainnekuvien perusteella The Open muistuttaa enemmän venettä kuin edeltäjänsä, joka toi ensisijaisesti mieleen kelluvan hotelliaulan. Nimensä mukaisesti The Open on avoin walkaround-malli, joka on pituudeltaan 14,7 metriä ja leveydeltään 4,5 metriä.
The Openin silmiinpistävin yksityiskohta, foilien lisäksi, on sen valtava aurinkopaneeleilla vuorattu kattorakenne. Ohjaamon taakse on piirretty isohko avotila, jossa on muutaman sohvan lisäksi pöytä. Kattorakennetta kannattelevat jykevät kaaripilarit, jotka samalla kehystävät avotilaa.
The Openin ohjehinnasta ei tiedotteessa hiiskuta.