Monissa sähköveneissä on vähän liikaakin yritystä. Käytännöllisyys tuppaa unohtumaan, kun erikoisella muotoilulla tai konseptilla pyritään perustelemaan posketonta hintaa. Noin 300 000 euroa on tällä hetkellä jonkinlainen "merten Teslojen" lähtötaso.
Niillä main liikkuu myös DutchCraft 25, sen veroton tehdashinta on 275 000 euroa. Se on tarkoitettu superjahdin apuveneeksi, tenderiksi, joten edullisuus ei ole oikein edes vaihtoehto saati hyve.
Monista muodokkaista sähköveneistä poiketen DutchCraftin muotoilu on sympaattisen simppeliä. Poikkeuksellisen edessä oleva pysty ja korkea tuulilasi sekä ohjaamon kattava HT-kate tuovat uskottavuutta ja käytännöllisyyttä ulkoasuun. HT-kate taittuu alas, jolloin DC25 mahtuu paremmin emoaluksen talliin.
Veneeseen kulku tapahtuu pääasiallisesti keulasta tai perästä, mutta tavanomaisesta poiketen, sillä molemmat päät aukeavat. Peräpeili taittuu koko leveydeltään alas uimatasoksi, mikä on toimivaa, muttei sinänsä mitenkään ennenkuulumatonta.
Kuten ei keulaporttikaan, mutta DC25:n keula on korkea ja pysty, joten keulaportti kurottaa avattuna tavanomaista pidemmälle. Loivasti syvenevälle biitsillekin on siis mahdollista päästä kuivin jaloin. Keulaportti on kapea, mutta jalankulkemiseen ihan sopiva. Moottoriajoneuvot ajetaan tai työnnetään kyytiin perästä.
Ohjaamon takana riittää tilaa, jota voi kalustaa tai jättää kalustamatta tarpeiden mukaisesti. Messuveneessä oli kolme kiskoon kiinnitettyä sohvaa, joita saattoi liu'utella yhteen tai erikseen, matkustamoksi, seurustelutilaksi tai aurinkotasoksi. Sohvat on tarvittaessa helppo irrottaa ja korvata vaikka suppilauta-, seabob- tai happipullotelineillä, jos ajatuksena on viettää vesiseikkailupäivää. 150 litran makeavesitankista riittää suihkuteltavaa.
Tasaisen turkin pinnassa on useita luukkuja, joista reunimmaisten alla on isot säilytystilat. Suurimpien luukkujen alta löytyy lähinnä tekniikkaa. Akkupaketti tulee Teslalta, Vakiokapasiteetti on 89 kWh, jota voi kasvattaa 112 tai 134 kilowattituntiin.
Sähkömoottori tuottaa 100 kilowatin jatkuvan tehon, 135 kilowatin huipputeho on tarjolla 20 sekunnin hetkissä. Huippunopeudeksi luvataan 32 solmua, jota huristelu tyhjentää isoimmankin akkupaketin 75 minuutissa. Kuuden solmun nopeutta voi ajella kuusi tuntua. Sähköenergia siirretään veteen ja liikkeeksi tavallisen MerCruiserin perävetolaitteen avulla.
DutchCraft 25 on valmistettu kokonaan hiilikuidusta, mikä osaltaan selittää myös hintaa. Kahdeksan metriä pitkän ja 2,4 metriä leveän veneen paino nousee vakioakun kera silti 2 250 kiloon.