Luksusluokan päiväveneille riittää etenkin Välimerellä kysyntää, ja niiden mittakaava on aivan toinen kuin koti-Suomessa. Suomessa daycruiserien koot pysähtyvät noin yhdeksään metriin, mutta maailmalla 37-jalkainen eli reilut 11-metriä pitkä Brabus Shadow 900 on kooltaan korkeintaan keskiluokkaa. Muu onkin sitten ehtaa yläluokkaa, josta keskituloisen on turha haaveilla.
Brabuksen perustana on kuitenkin "tuikitavallinen" Axopar 37. Ketju etenee siten, että vakiomallisen Axopar 37:n yläpuolella on Brabus-koristeltu Axopar 37 Brabus Line ennen tehokkaampaa ja "aitoa" Brabus Shadow 900:aa ja sen erikoismalleja.
Ilmeisimmin Deep Blue erottuu vakiomallista voimakkaan sinisellä värillään, joka on kiillotettu ja viimeistelty työtunteja säästämättä käsin. Lopputulos onkin muikea – jos perinteinen syvänsininen sävy miellyttää. Vastaavaa syvyyttä ja kiiltoa on tavattu nähdä lähinnä Pohjanmaalta lähtöisin olevissa luksusluokan pursissa. Värin lisäksi myös verhoilu ja yksityiskohtien koristelu on teeman mukainen.
Deep Bue -erikoismalli on saatavilla Spyder ja Sun Top -versioina. Molempiin on valittavissa joko avoin peräkansi, ulkopentteri, multistorage-säilytystila tai kahden hengen makuukajuutta sekä uusi Luonge-paketti, joka laajentaa keulan oleskelumukavuuksia sekä muuttaa ohjaamon erillisistuimet päätykyynärnojilla varustetuksi yhtenäiseksi sohvaksi.
Moottoreina on aina kaksi Mercury Racingin 450R-perämoottoria, jotka tuottavat mallinumeron mukaisen yhteistehon ja yli 60 solmuun nousevan huippunopeuden. Se oikeuttaa osaltaan Brabus nimeen ja jättää tahokkaimmillaan 700-hevosvoimaiset Axoparit vanaveteen.