Irrotettavalla, moottoriin kiinnittyvällä salkkuakulla varustetut 0,5–1,5 kilowatin tehoiset sähköperämoottorit ovat näppäriä ja haluttuja voimanlähteitä, jotka sopivat erityisen hyvin erilaisiin soutuveneisiin. Raskaampien tasaperäisten soutu-moottoriveneiden, muiden pienveneiden ja pienten purjeveneiden liikutteluun tehoa saisi olla kuitenkin lisää.
Epropulsion vastaa huutoon Spirit 2:lla. Se antaa jatkuvaa tehoa täydet 2 kilowattia ja hetkellisesti boost-toiminnolla jopa 3 kilowattia. Moottorin parina on markkinoiden suurin salkkuakku, jonka kapasiteetti on tarkalleen 1 539 wattituntia.
Teho ja kompaktien mittojen tuoma helppo käsiteltävyys ja liikuteltavuus kulkevat Spirit 2:ssa käsi kädessä. Moottori kokonaispaino on 20,6 kiloa, josta moottorin osuus on 10,2 kiloa ja salkkuakun helposti kannettavat 10,4 kiloa. Akun irrotuksen ja kiinnityksen luvataan käyvän pikakiinnityksen ansiosta kirjaimellisesti käden käänteessä.

Muihin arkikäyttöä sujuvoittaviin ominaisuuksiin kuuluvat muun muassa kokoon taitettava ja säätyvä hallintakahva, värinäyttö, matalanveden ajoasento ja 90 asteen kippitoiminto. Purjeveneen apumoottorikäyttöä ajatellen Spirit 2 on varustettu hydrogeneraattoritoiminnolla, joka tuottaa sähköä 3–16 solmun purjehdusnopeuksilla. Korkealla 10 solmun nopeudella lataustehoksi kerrotaan 380 wattia.
Epropulsion kertoo tiedotteessaan toiminta-ajaksi täydellä kaasulla saavutetulla 9,5 solmun nopeudella 54 minuuttia. Puoliteholla toiminta-aika kasvaa tuntiin ja 48 minuuttiin ja neljännesteholla jopa kolmeen tuntiin. Sitä millaisella veneellä arvot on saavutettu ei mainita.
Spirit 2 -moottori on varustettu vakiona 45 watin usb-c-virtapistokkeella ulkoisten laitteiden latausta varten. Lisävarusteena saatavalla invertteritoiminnolla Spirit 2:n akkua voi hyödyntää moottorin akun lisäksi myös kannettavana varavirtapankkina.
Markkinoille ePropulsion Spirit 2 saadaan keväällä 2026. Epropulisonin mallistossa se ottaa paikkansa Spirit 1.0 ja Navy 3.0 -mallien välissä. Kilpailevista merkeistä lähin verrokki tulee olemaan saksalaisen Torqeedon 1,6 kilowatin tehoinen Travel XP.





