Fasterin täysalumiinivenemalliston uudistumisvuorossa on suosittu alle viiden metrin kokoluokka. Uudessa 465:ssa hyödynnetään edeltävän 460-mallin monessa yhteydessä kokoluokassaan erinomaiseksi todettua runkoa.
Mallisukupolven vaihdoksessa kokonaispituus on kasvanut 4,65 metriin ja leveys on ennallaan 1,85 metrissä. Painoa on tullut 20 kiloa lisää. Samalla moottorin tehoaluetta on justeerattu 30–50 hevosvoimasta 40–50 hevosvoimaan.
Merkittävimmät muutokset on kokenut sisätilat. 465:ssä on aiempaa selvästi suurempi ja ergonomialtaan kehittynyt ohjauspulpetti, jonka tuulilasi on karkaistua lasia. Entistä leveämpänä pulpetti suojaa aiempaa paremmin sekä kuljettajaa että kartturia. Pulpetin saa asennettua joko keskelle tai styyrpuurin laitaan.
Pulpetissa on kookas kannellinen hansikaslokero ja hyvin tilaa vakiovarusteisiin kuuluvalle Raymarine Axiom+-karttaplotterille. Sulaketaulu ja päävirtakytkin on sijoitettu näppärästi käytettäväksi pulpetin laitaan. Uutta on myös pulpetin etukulmien askelmat, jotka helpottavat laitojen kautta rantaan kulkua. Pulpetin etureunassa on myös Fastereille tunnusomainen kisko, johon voi kiinnittää erilaisia irrotettavia kalusteita, kuten istuin-, köysi- tai ankkurilaatikoita.
Jos pulpetti näyttää ja tuntuu tutulta, on ehkä tullut joskus silmäilleeksi pykälää suuremman Faster 495:n uusinta mallia. Käytännössä suoraan isosiskosta lainattu pulpetti näyttäisi istuvan sujuvasti myös pienempään 465:een.
Toinen ja selvästi aiemmasta poikkeva muutos on 465:n takapenkki. Muovisten irtoistuinlaatikoiden sijaan se on nyt kiinteä ja alumiinirakenteinen. Entistä korkeamman penkin alla on aiempaa enemmän tavaratilaa, ja mukaan mahtuu tarvittaessa myös kaksi irtotankkia.
Penkin kannessa on käyttöä helpottava kaasujousi sekä tyylikäs, uudenlainen salpa ja siihen yhdistetty kiinteä Abloy-lukko. Myös lisävarusteena hankittavat istuinverhoilun kuosit ovat uudet. Vakiona istuinpinnassa on kestävä, pehmeä ja paljasta pintaa lämpimämmältä tuntuva, eva-muovista tehty Smartdeck-pinnoite.
Perässä moottorikaivon molemmilla puolilla on selkeät astuinpinnat tarjoavat uimatasot sekä uutena yksityiskohtana niiden vieressä avonaiset köysilokerot. Keulaan johtaa puolestaan veneen rakenteisiin integroidut entistä avarammat vetoputket, joka mahdollistavat entistä helpomman ja runsaamman elektroniikkalaitteiden asennuksen keulaan.
Faster 465:ssä on vakiona jo mainitun Raymarine-karttaplottrerin lisäksi hydrauliohjaus. Molemmat ovat arvokkaita varusteita, joita 465:n koko- ja teholuokan pulpettiveneissä harvemmin tapaa. Faster julkistaa 465:n hinnoittelun Uivassa. Osviittaa saanee edeltävän 460-mallin 21 500–22 000 euron pakettihinnoista.