Kaksitoista – oikeasti melkein kolmetoista metrinen 42 on LC-mallisarjan pienin ja siinä suunnittelijat Marco Lostuzzi, NautaDesgn ja Cantiere del Pardon tiimi ovat panostaneet mukavuuteen ja helppoon purjehdittavuuteen yhdistettynä pidemmätkin matkat mahdollistavaan mukavuustasoon.
Menevän näköistä, nykyaikaiset linjat omaavaa purtta on saatavilla Standard- ja Sport-versioina. Standard-versiossa on takapenkit ja hiilikuituinen biminikaari, jonka päältä isonpurjeen skuuttaus tapahtuu.
Sportissa iso skuutataan istumalaatikosta käsin. Nostimet ja säätököydet on vedetty taakse yhteensä neljälle vinssille, joita on helppo käyttää myös pienemmällä miehistöllä.
Standard-version targakaari tuo tilaa ja mukavuutta istumalaatikkoon ja paremman tuen sprayhoodille ja biminille. Kansi on tasainen ja kansiluukut on upotettu, kuten myös itseskuuttavan fokan kisko. Veneen perätaso laskeutuu hydraulisesti.
Veneen riki on maltillinen ja vakioisona on mastoon rullattava purje. Sport-versiossa on korkeampi hiilikuitumasto ja suurempi purjeala. Muita urheiluversion hienouksia ovat hydraulinen takastaagin kiristys ja kiskot leveillä sivukansilla 106-prosenttiselle fokalle.
Molemmissa versioissa on yhdistetty hiilikuituinen keulataso ja ankkuriteline, johon voi hankkia sekä Code zeron että genaakkerin. Fokan rulla on kannen alla.
Sisätilat voi saa kahden ja kolmen hytin versioina. Kummassakin versiossa on kaksi kylpyhuonetta. Kaksikajuuttaisessa pentteri on hieman leveämpi.
Sisustus on ainakin tietokonekuvissa varsin vaalea ja valoisa. 9,5 tonnin keijukaisessa on pidemmän koneajelun mahdollistava 230 litran polttoainesäiliö. Vakiokone on 50-hevosvoimainen, mutta vaihtoehtoina on myös 60- ja 75-hevosvoimaiset versiot.
42 LC:n kokonaispituus puukspröötin kanssa on 12,95 metriä ja leveyttä nykyaikaisen muotoiselle performance cruiserille on siunaantunut 4,18 metriä. Vakiona veneen syväys on 2,25 metriä. Matalampi, 1,8 metriä vetta vaativa kölimalli on optiona.