X-26 S on norjalaismerkin uusin malli. Se on sen verran raikas sekoitus pulpettivenettä ja daycruiseria, ettei lopputulos oikein muistuta kumpaakaan, vaan on ihan omanlainen näkemys päivä- ja viikonloppuveneestä.
Tiloissa pääpaino on ulkona. Keulassa on kiinteä aurinkotaso ja perässä styyrpuurin laidalla muunneltava u-sohva. Sen etummaisen päädyn selkänojan voi taittaa taakse, jolloin sohvalla istutaan katse ajosuuntaan, ja takasohvan selkänojan taittaa alas aurinkotasoksi. Luonnollisesti sohvan keskelle saa pöydän.
Ison pulpetin ja loivan tuulilasin suojassa on kaksi kuppipenkkiä, joista kuskin paikka on pulpetin vasemmassa reunassa.
Pulpetin ja keulan aurinkotason alla olevaan kajuuttaan aukeaa kulkuluukku pulpetin etupuolelta. Makuupaikkoja on kahdelle aikuiselle ja lapselle. Lisävarusteena kajuuttaan saa vesi-wc:n.
Hydroliftin tapaan suorituskyky ja ajo-ominaisuudet ovat isossa roolissa. Hieman yli kahdeksan metrin kokonaispituuteen (8,11 m) nähden kapeahkossa (2,45m) rungossa on syvä v-kulma (24°) ja kaksi porrasta antamassa vauhtia.
Niille, joista vakiomalli vaikuttaa turhan pliisulta, on Hydrolift luonut pääkuvassa esiintyvän R-version, joka esiteltiin syyskuussa Oslon uivassa venenäyttelyssä. Moottorina siinä on Mercury Racinging uusi 450-hevosvoimainen mekaanisesti ahdettu V8-perämoottori.
Kokonaisuudessaan moottorivalikoima kattaa sinkkuna tehot 250–450 hevosvoimaa ja tuplakoneasennuksina 400–600 hevosvoimaa. Huippunopeudeksi luvataan parhaimmillaan jopa yli 70 solmun lukemia, joten R-kirjaimelle on katetta.
Samaan runkoon perustuvan ensimmäisen X-27 SUV -prototyypin pitäisi valmistua joulukuussa vesille, ja mikäli kaikki menee suunnitelmia mukaan, valmistaa Hydrolift ensi kaudelle 10 veneen sarjan.
Yhteysajoon ja seikkailuhenkiseen veneretkeilyyn sopivassa X-27 SUV:ssa on avaralta vaikuttava viiden hengen ohjaushytti, jonka katossa on laajasti aukeava haitarimallinen kangaskattoluukku. Hytti on sijoitettu veneen styyrpuurin laidalle, ja sinne kuljetaan paapuurin kulkuväylälle avautuvasta kaksiosaisesta liukuovesta. Ulkokautta kuljettava keulahytti lienee vastaava kuin X-26:ssa.
Taka-avotilassa on peräpenkin lisäksi klaffipöytä ja -penkki, jotka taittuvat laitaa ja ohjaushytin takaseinää vasten. Kompakti pentterimoduuli on sijoitettu persoonallisesti styyrpuurin laitaan, ohjaushytin sisäänkäynnin kohdalle. Kaksi isoa perämoottoria pitävät huolen siitä, ettei tästäkään Hydroliftista tule puuttumaan vauhtia.