Riva 102 Corsaro Super on vaikuttava ilmestys. Sen kansirakenteita määrittelevät urheilulliset linjat, jotka päätyvät keulan tunnistettavaan nuolenkärkeen. Rungon ja kansirakenteiden dominoiva ilme on mustan lasijäljitelmän ja nyky-Rivoille ominaisen hopean sävyn leikki. Sana corsaro on italiaa ja tarkoittaa vapaasti käännettynä piraattia tai kaapparia.
Sekä ulko- että sisätilojen muotoilusta vastaavat Officina Italiana Designin perustajat Mauro Micheli ja Sergio Beretta yhteistyössä Piero Ferrarin ja Ferretti Groupin teknisen osaston kanssa.
Maisemista voi nauttia myös sisällä
Ulkotiloja on edessä, takana ja ylhäällä yhteensä yli sadan neliömetrin edestä. Corsaro Superin sulkapallokentän kokoiset lasipinnat varmistavat, että maisemista voi niin halutessaan nauttia myös sisällä ollessa. Viiteen ylelliseen hyttiin mahtuu 10 vierasta, kussakin hytissä on oma kylpyhuone. Yksityisyyttä lisää, että hytit on sijoitettu kolmelle eri kannelle. Vähäeleisesti designatut sisätilat on viimeistelty lämpimänsävyisellä Canaletto-pähkinäpuulla.
Miehistölle on varattu kolme hyttiä ja kaksi kylpyhuonetta.
Ostaja voi valita Riva 102 Corsaro Superin kahdesta eri sisustusvaihtoehdosta. Ensimmäisessä versiossa ruokailutila on keskiössä, kun taas toisessa kokonaisuus on suunniteltu pääsalongin oleskelutilan ympärille. Veneen ulko- ja sisätilojen raja on modernin venesuunnittelun mukaisesti häilyvä. Yksi keskeinen ominaisuus Riva 102 Corsaro Superissa on sen alakannen laaja 35 neliömetrin beach club, josta on suora pääsy veteen.
Myös moottorivaihtoehtoja on kaksi; perusversion kahden MTU 16V 2000 M96:n tuottamilla 4870 bruttohevosvoimalla Corsaro Superin huippunopeudeksi ilmoitetaan 26 solmua. Jos haluaa päästä kohteeseen nopeammin voi valita kaksi, yhteensä 5200:n hevosvoiman MTU 16V 2000 M96L -moottoria, jotka siivittävät aluksen 28 solmun huippuihin.
Corsaro Super on 30,24 metriä pitkä ja 6.7 metriä leveä. Aluksen uppoumaksi Riva ilmoittaa melko tasan sata tonnia ja sen syväykseksi 2,26 metriä. Polttoainetankkeihin mahtuu 9000 litraa löpöä.