Tekniset muutokset voi kiteyttää polttoaineensuihkutuksen lisäksi kolmeen pääkohtaan. Uusi on entistä iskutilavuudeltaan parikymmentä kuutiosenttimetriä pienempi ja painoltaan viitisen kiloa kevyempi, mutta kiertää parisensataa kierrosta korkeammalle. Uudet arvot kirjataan nyt lukemin 333 cm3, 49 kg ja 6 200 r/min.

Uudella koneella on myös uusi ilme, sillä kopan muotoilu on entistä särmikkäämpää. Vahvempi muotoilu tekee tuloaan yhä pienempiin teholuokkiin.

Uuden koneen vetonaulaksi Mercury nostaa kuitenkin kahvamallin – ja sen kahvan. Normaalisti kahvaohjattavan perämoottorin kahva on koneen vasemmalla puolella ja sitä on tarkoitus käyttää vasemmalla kädellä. Kaikille käyttäjille se ei oikein sovi, eikä asetelma ole ideaali kaikkiin veneisiinkään.

Tilannetta parantaakseen Mercury on asentanut kahvan koneen keskilinjalle, mistä sitä voidaan suunnata 18 astetta sivuun, oikealle tai vasemmalle. Myös kaasukahvan kiertosuunnan voi muuttaa, joten moottoria voi hallita kummalla kädellä ja kummalta puolelta tahansa.

www.mercurymarine.com