Mercury Racingin 200 APX -kisakone pohjautuu Mercury Marinen siviilipuolelle kehittämään, kahdella nokka-akselilla ja neliventtiilikannella varustettuun 3,4-litraiseen V6-moottoriin, joka on puolestaan kahdella sylinterillä kutistettu versio 4,6-litraisesta V8 moottorista, johon tehokkaampi 360 APX V8 perustuu.
Kilpaversiossa moottorin puristussuhde on nostettu 10:1:stä 11:1:een ja maksimi käyntinopeus kevyemmän vauhtipyörän avulla 5 800:sta 6 800:een kierrokseen minuutissa. Polttoaineena käytetään tavallista 98-oktaanista bensiiniä.
Yli 200-hevosvoimainen 200 APX tarjoaa kilpaveneilijöille kestävän voimanlähteen ja uusimman nelitahtiteknologian edut, vähentäen samalla pakokaasupäästöjä 50 prosentilla verrattuna edeltävään kaksitahtiseen Mercury Racing 200 XS OptiMaxiin ja 90 prosenttia verrattuna vanhaan SST 120 -malliin. Päästöjen lisäksi uusi 200 APX leikkaa myös kisatiimien polttoaine- ja huoltokuluja.
Sekä UIM F2 että APBA OPC -luokissa kilpaillaan katamaraanirunkoisilla hiilikuituveneillä, jotka painavat vain hieman yli 510 kiloa moottori ja kuljettaja mukaan laskettuina. F2-veneet yltävät lähes 190 km/h huippunopeuksiin ja kiihtyvät nollasta sataan reilussa viidessä sekunnissa.
F2-veneiden MM-sarjan lopullinen aikataulu on tältä vuodelta vielä vahvistamasta. Alustavasti kauden pitäisi alkaa kesäkuun ensimmäisenä viikonloppuna Liettuassa.