Jotkut nykyiset moottorijahdit muistuttavat enemmän kelluvaa terassitaloa kuin eleganttia huvijahtia, mutta Palm Beachin GT50 on toista maata. Sen runko on nykymittapuun mukaan huomattavan matala, kyljet kaartuvat loivasti eikä kansirakenteestakaan löydy liikoja teräviä tai törröttäviä kulmia.
Sulavien muotojen hinta on tilat, jotka ovat 16,5 metrin eli noin 54 jalan kokonaispituus huomioiden pienet. Sekin on tosin hiukan suhteellista, sillä GT50 on suunniteltu pariskunnan ylelliseksi viikonloppuveneeksi ja pienen seurueen päiväretkiveneeksi, ja siihen tilat ovat paikoin jopa ylenpalttiset.
Myös kulkuominaisuudet on asetettu tilojen edelle. Painopiste on haluttu alas ja keskelle venettä, joten Volvo Pentan 600-hevosvoimaiset D8-IPS800 -koneet ovat siellä missä monessa muussa veneessä on omistajan kajuutta eli keskiveneessä. Pohjan läpi asennettavat IPS-vetolaitteet ovat aivan perässä, joten niiden ja koneiden välissä on poikkeuksellisen pitkät voimansiirtoakselit, jackshaftit.
Rakenteissa on hyödynnetty hiilikuitua ja moderneja valmistusmenetelmiä, koska kokonaisuudesta on haluttu poikkeuksellisen kevyt. Siinä on myös onnistuttu, sillä GT50 painaa vain 13 000 kiloa. Se on yli 50-jalkaiselle moottorijahdille tavattoman vähän.
Suorituskyky on kunnossa, sillä erityisen runkomuodon ansiosta GT50 liukuu pitkällä vesilinjalla jopa yli 40 solmun nopeutta. Matkavauhtina voidaan pitää jopa 35 solmun nopeutta, jolloin PB kertoo kulutuksen asettuvan 150 litraa tunnissa. Se tarkoittaa 4,3 litraa meripeninkulmalla, mikä on toinen poikkeuksellisen alhainen lukema yli 50-jalkaiselle moottorijahdille.
Euroopassa Palm Beach on vielä tuntematon suuruus, mutta tilanne muuttuu syksyllä, kun GT50 tuodaan näytille Cannesin venemessuille. Laatuvaikutelman ja viimeistelyn voi hyvällä syyllä odottaa olevan kunnossa, sillä Palm Beachilla on sama omistaja kuin paljon tunnetummalla Grand Banksilla ja veneet tehdään samalla tehtaalla.