Merkittävimmät ulospäin näkyvät muutokset ovat uudenmalliset, yhtenäiset ja keskiveneessä levenevät runkoikkunat, jotka noudattavat Princessin uusinta tyylisuuntaa. Paljon pienempi, mutta käytön kannalta kuitekin kenties merkittävämpi muutos on tuulilasin vaihtuminen aidosti yksiosaiseksi. Uudessa F50:ssä tuulilasin keskipilari on poistunut ja pyyhkimet parkkeeraavat nyt tuulilasin ulkoreunoihin.

Tekniikka ja tilaratkaisu ovat pysyneet käytännössä ennallaan, mutta Princess kertoo uudistetun sisustuksen olevan yhä tyylikkäämpi ja viimeistellympi, vaikka ei aikaisempikaan paljoa toiveita jättänyt. Varusteisiin on lisätty uusinta alushallinta- ja hallintalaiteteknologioita.

Tilavassa konehuoneessa on kaksi Volvo Penta 600-hevosvoimaista D8:sia, jotka ovat käynniltään ja ominaisuuksiltaan teholuokkansa hienostuneimmasta päästä. Moottorit on yhdistetty IPS-vetolaitteisiin väliakseleilla, joten Princess on vetolaitaratkaisusta huolimatta halunnut pitää kiinni moottorien perinteisiä akselivetoisia malleja vastaavasta sijainnista ja sen tuomasta painojakaumasta, jolla on puolestaan ilmeisen suotuisat vaikutuksensa ajo-ominaisuuksiin.

Majoituskannella riittää silti tilaa kolmelle makuukajuutalle ja kahdelle suihkukomerolla varustetulle toiletille. Isolla toiletilla varustettu mastersviitti on jo tuttuun tapaan keskiveneessä. Keulakajuutassa on saksivuode ja oma sisäänkäynti paapuurin laidalla sijaitsevaan toilettiin. Styyrpuurin kolmoskajuutassa on tyytyminen kerrosvuoteisiin.

Kansisalongissa sisäsohjaamo, sen takana oleva suora sohva sekä paapuurin laidan kookas U-sohva muodostavat oman kokonaisuutensa. Takaosa on varattu tilavalle pentterille, joka on samalla lattiatasolla taka-avotilan kanssa. 

Uuden F50:n verottomat tehdashinnat alkanevat noin miljoonasta eurosta. Suomen maahantuoja on tilannut kaudelle 2023 yhden veneen, joka on 12. heinäkuuta tehdyn Facebook-päivityksen mukaan vielä vapaana.

www.princessyachts.com

www.princess.fi