Riva 70 Metri on jo rakenteilla yhtiön Anconassa sijaitsevalla superjahtitelakalla, ja sen kerrotaan valmistuvan vuonna 2028. Rivan uudeksi lippulaivaksi nousevan jahdin runko tulee olemaan teräksinen, ja kansirakenteet valmistetaan alumiinista. Alukseen asennetaan nykyaikainen hybridipropulsiojärjestelmä.
Riva 70 Metrin sisustus ja ulkoasu on suunniteltu bergamolaisessa Officina Italiana Design -studiossa, jonka pääsuunnittelijana toimii Mauro Micheli. Piero Ferrarin johtama tuotestrategiakomitea sekä Rivan omistajan Ferretti Groupin insinööriosasto ovat myös olleet mukana suunnitteluprosessissa.
Mystisyyden verho
Teknologisesti kehittyneillä ratkaisuillaan Riva 70 Metri pyrkii ympäristöystävällisyyteen tinkimättä suorituskyvystään. Alus varustetaan uusimman sukupolven hybridipropulsion lisäksi lämmön talteenottoteknologialla sekä PTO/PTI-järjestelmällä, mikkä tarkoittaa Power Take-Off (PTO) ja Power Take-In (PTI) -ratkaisuja.
PTO mahdollistaa voiman siirtämisen moottorista ulkoisiin laitteisiin, kuten generaattoreihin, kun taas PTI mahdollistaa energian ottamisen muista lähteistä, kuten akuista. Yhdessä nämä järjestelmät parantavat aluksen energiatehokkuutta ja vähentävät ympäristövaikutuksia. Lämmön talteenottoteknologia on puolestaan menetelmä, jolla käytetystä tai hukkaenergiasta saadaan talteen lämpöä ja hyödynnetään se uudelleen.
Riva tarjoaa tässä vaiheessa vain yhden ainoan havainnekuvan uutuudestaan. Kuvasta on hyvin paha mennä vetämään oikeastaan mitään johtopäätöksiä, sillä se on enimmäkseen musta. Odotettavissa kuitenkin on, että italialaiset markkinointiniilot raottavat mystisyyden verhoa lisää kun vesillelasku lähestyy.