Saksalaistunut Sealine on esitellyt vuoden sisään perämoottoriversiot kymmenmetrisistä S330- ja C330-malleistaan. Nyt vuorossa on paria pykälää suuremman, 12-metrinen C390:n v-versio.
Tilaratkaisultaan ja varustelultaan C390v vastaa täysin Totalveneessä testattua sisäperädieseleillä varustettua kantamallia. Sen testiraporttiin pääsee klikkaamalla tästä.
C390 on saatavilla kahdella 300-tai 370-hevosvoimaisella Volvo Pentan dieselillä. Perämoottoriversioon Sealinen moottorivalinta on kaksi 350-hevosvoimaista Suzukia. Niiden erikoisuus on dual prop -tuplapotkurit, joiden pitäisi olla edukseen etenkin raskaassa veneessä. Huippunopeudeksi valmistaja lupailee 32 solmua, mutta kulutuksesta ei pihahdeta mitään. Bensaa C390v:n tankkeihin mahtuu 1 140 litraa.
Raskastekoisen ja rungoltaan suurivolyymillisen matkaveneen ja isojen perämoottorien koplaamisen mielekkyyden voi kulutuksen ja käytännön suorituskyvyn kannalta kyseenalaistaa. Mutta tavaratilaa C390v:ssä on paljon, sillä taka-avotilan alla oleva konehuone on voitu valjastaa suureksi ruumaksi. Toisaalta uimatason laidalle istutetut perämoottorit lohkaisevat ison osan uimatasosta.
C390v:n hinnaksi ilman moottoreita ilmoitetaan noin 310 000 euroa. Kun pakettiin lisätään noin 35 000 euroon kappaleelta hinnoitellut Suzukit, nousee hinta yllättävän lähelle noin 400 000 euroon hinnoiteltuja dieselvaihtoehtoja.
Hintaeron odottaisi olevan suurempi, koska 350-hevosvoimaiset Suzukit ovat listahinnoin vertailtuna karkeasti puolet edullisempi paketti kuin Volvo Pentan sisäperädieselit. Koneiden hintaeron lisäksi C390v-perämoottoriversio on varmasti tehtaan kannalta yksinkertaisempi ja nopeampi valmistaa.