T-Top-tyyppisten päiväjahtien sekä superjahtien tenderien ja chase- tai shadowboatien eli isojen apuveneiden markkinat ovat maailmalla sen verran herkulliset, että ne vetävät venevalmistajia puoleensa kuin hunajapurkki mehiläisiä. Nautorilla markkinaa on päästy seuraamaan läheltä, kun MaxiSwan-superjahtien omistajat ovat hankkineet uusia "leluja".
Swan Shadow on iso 43-jalkainen eli yli 13 metriä pitkä päiväristeilijä, joka on monipuolisesti versioitavissa. Perusmallissa on keulassa ulko-oleskelutila, kookas keskipulpetti ja erillisellä toiletilla varustettu makuukajuutta sen uumenissa sekä lyhyt t-top kolme rinnakkain istuttavan ohjaamon suojana.
Kajuutta vaikuttaa melko kompaktilta eikä toiletissa ole erillistä suihkukomeroa mutta kauttaaltaan yhdessä tasossa olevaa kansitilaa on valtavasti. Keulasohvan alle saa optiona yhden maattavan miehistökajuutan.
Perässä on kolme perämoottoria, jotka on ripustettu ympärikuljettavaan moottorikaivoon. Moottorien takana olevan perälaudan voi nostaa ylös lankongiksi tai laskea alas veteen uimatasoksi.
Eri versioita syntyy kalusteita ja varusteita lisäämällä. Kalastustorni ja väsytystuoli tekee kalaversion, pentterimoduuli, ruokapöytä, sohvat ja aurinkotaso päiväjahdin. Kalusteiden myötä myös haitarikattoluukulla varustettu t-top venyy, sillä etelässä tarvitaan suojaa auringolta.
Matalammalla t-topilla ja keskiosan lasiseinillä syntyy ilmastoidulla matkustamolla varustettu limoversio, jolla kelpaa kyyditä herrasväkeä ja vieraita pääjahdilta rantaan.
Swan Shadow'n on suunnitellut Jarkko Jämsen, jonka aiempaa tuotantoa ovat muun muassa XO:t ja Axoparit. Käsiala on tunnistettavissa. Rungon linjat ovat nykyaikaiset, ja designissa on aistittavissa jotain yhdenmukaisuutta sporttisten ClubSwan-pursien hengen kanssa. Pinnan alla on kahdella portaalla varustettu porraspohja, jonka v-kulma on perässä 20 astetta, aivan kuten Axopar 37:ssa.
Moottoreita on aina kolme ja tehovaihtoehtoja neljä. Lähtötasona on kolme 225-hevosvoimaista V6-Mercurya, seuraavina portaina 250- tai 300-hevosvoimaiset V8:t. Huipulla on kolme 350-hevosvoimasta, mekaanisesti ahdettua suoraa kutosta.
Tehokkaimmalla vaihtoehdolla huippunopeuden pitäisi nousta 55 solmuun. Perusmoottoreilla kulutus on 28 solmun marssivauhdissa suunnilleen kohtuullista, 3,2 litraa meripeninkulmalla. Bensaa mahtuu mukaan pyöreät tuhat litraa.
Swan Shadow'n hinnasta ei ole annettu mitään vinkkiä, mutta eiköhän se asetu puolen ja täyden miljoonan väliin.