Volvo Penta esitteli hydraulisen kytkimen ensin isoihin dieseleihin yhdistettävässä ja pohjan läpi asennettavassa IPS-vetolaitteessa. Viime syksynä ominaisuus tuotiin myös uuteen DPI-perävetolaitteeseen.
Hydraulinen kytkin jää yhä niiden yksinoikeudeksi, mutta Volvo Penta lupaa esitellä alkuvuodesta hiljaiset ja ilman kolahdusta tapahtuvat vaihteiden kytkeytymiset myös pienemmissä D3-dieseleissä ja bensiinimoottoreissa käytettäviin SX-, DPS- ja FWD-vetolaitteisiin.
Teknisestä toteutuksesta Volvo Pentan aiheesta julkaisema tiedote ei vielä tarkemmin kerro, mutta kyse on uudenlaisesta ylävaihteistosta. Muutos on toteutettavissa valtuutetun Volvo Penta huollon toimesta myös olemassa oleviin vetolaitteisiin. Erityisen kiinnostavaa se voisi olla DPI-vetolaitetta D4- ja D6-moottoreissa edeltäneessä DPH:ssa.