Ensiaallossa uudesta 4LV-mallistosta saadaan markkinoille noin puolet. Se tarkoittaa perinteisen akselivetoon merikytkimellä sovitettavaa sisämoottoria kolmena tehoversiona. Aloitustehot ovat 150, 170 ja 195 hevosvoimaa.

Ensi vuoden ensimmäisen puoliskon aikana mallisto laajenee 230- ja 250-hevosvoimaisilla versioilla, jotka tulevat saataville myös Yanmarin ZT370-vetolaitteella varustettuina sisäperämoottoreina.

Moottorin ohjaus- ja hallintajärjestelmänä on Yamarin sähköinen VC10, joka on luonnollisesti hallitsee NMEA2000-verkkoprotokollan. Parikoneasennuksiin saa lisävarusteena JC10 (sisäperämoottorit) tai JC20 (sisämoottorit) -joystick-satamahallintalaitteen.

4LV on iskutilavuudeltaan 2,8-litrainen turboahdettu rivinelonen. Polttoaineen annostelusta suoraan sylintereihin huolehtii viimeisimmän sukupolven yhteispaineruiskutusjärjestelmä (common rail). Perusmoottori tulee Toyotalta, jolla saman moottorin maantieversio on käytössä muun muassa uusimmassa Land Cruiserissa.

Yanmarin mallistossa 4LV:t korvaavat jo viime vuonna poistuneet BMW:n lohkoihin perustuneet 4BY- ja 6BY-moottorit.