Suvilta löytyy perinteisiä, suippoperäisiä soutuveneitä moneen sarjaan. Perusmallit (420, 460 ja 495) ovat yksikuorisia, ja ne saa myös perinteisten puuveneiden värisinä Terva-versioina. Soutu-Palta –mallisto (495, 510 ja 605) jatkaa siitä mihin Tervat jäävät. Sileästä ja kiiltävästä sisäpinnasta tykkääville löytyy vielä kaksikuorirakenteiset Kelo-mallit (42, 52 ja mallivuoden 2018 uutuutena 48).
Uusi 465 perustuu 460-mallin runkoon. Sen hyviin puoliin kuuluu kevyt soudettavuus ja varsin hyvä kulkuasento myös moottoriajossa.
Ominaisuudet on tallessa myös 465:ssa. Etenkin hyvä suuntavakaus soudettaessa ansaitsee kehuja. Pari rivakampaa vetoa paljastaa myös kulkupuolen olevan kunnossa. 465 on mukavan jouhea soudettava.
Mukavaa on myös se, että soutamaan voi lähteä kaksistaan, sillä 465:ssa on kolme paria hankaimia ja kahteen asentoon laitettavissa oleva keskipenkki. Soutaa voi siis yksin keula- tai keskipenkiltä tai kaksikkona keula- ja keskipenkiltä. Keula- ja takatuhdoille saa lisävarusteena mukavan pehmytpinnoitteen.
Aivan oleellinen parannus tavanomaisiin savolaismallisiin soutuveneisiin nähden on 465:n sadevesityhjentyvyys. Se on toteutettu korottamalla laitoja ja nostamalla lattiaa vesilinjan yläpuolelle.
Sadevesi valuu keruu-uria pitkin tyhjennysreiällä varustettuun perän kuppiin ja siitä ulos, kun vene kelluu tyhjänä ja pohjaproppu on auki. Ja kun veneeseen astuu keulasta, saa tyhjennysreiän tulpattua ennen kuin vettä alkaa pulputa sisään.
Toimiva sadevesityhjentyvyys vähentää oleellisesti äyskäröinti- tai tyhjennystarvetta ja nousee arvoonsa etenkin silloin kun soutuvenettä säilyttää vedessä laiturissa eikä esimerkiksi rantaan vedettynä.
Korotetusta ja tasaisesta lattiarakenteesta on etua myös veneessä liikkumisessa ja veneen kuormaamisessa. Esimerkiksi tavarat pysyvät luontevasti laidoilla eivätkä kieri tai valu jalkoihin keskelle venettä.
Korkeat laidat ja melko runsas istumakorkeus tekevät Suvi 465:stä todellista kokoaan suuremman tuntuisen. Painoakin on kertynyt luokkaa pidemmän yksikuorisen soutuveneen verran eli noin 25 kiloa tavallista 460-mallia enemmän. Se ei kuitenkaan tunnu oikeastaan millään tavoin negatiivisesti soutamisessa tai vakaudessa. Eikä sadevesityhjentyvää 465:sta tarvitse kiskoa ylös vedestä jotta pohjatulpan voi avata.
Sadevesityhjentyvyys ja tasainen lattia tuntuvat sen verran isoilta parannuksista, ettei ainakaan vähänkään isompien savolaismallisten soutuveneiden luokassa taida olla enää tarvetta tai paluuta äyskäröintiin.