Alle viisimetrinen Duo ilmestyi Suvin mallistoon ensimmäisen kerran mallivuodelle 2012, kun peräpenkiltä ajettava 4700 Duo esiteltin. Kaksi vuotta myöhemmin pulpetit siirtyivät reilusti eteenpäin, ja niiden taakse saatiin ohjaamon erillisistuimet. Mallinimi vaihtui 4750 Duoksi.

Toissa vuonna Duoja ehostettiin, 4750:stä siinä mukana. Vakiovarustukseen tuli muun muassa harmaa laminaattiturkki, pehmustetut kuppipenkit sekä kölirauta.

Nykyisellään Duo-sarjaan kuuluu neljä kokoa. Mallimerkinnät ovat lyhentyneet kaksinumeroisiksi, joten mallimerkinnät ovat 45, 47, 50 ja 57 Duo.

Tälle vuodelle vakiovarustus on parantunut pulpettien väliovella. Parannus aiemmin lisävarusteena saatavilla olleeseen pressuoveen on huomattava, sekä matkustamon viimansuojan, käytännöllisyyden että ulkonäön osalta.

Kaksiosainen ovi helppokäyttöinen. Yläosassa eli tuulilasin avattavan keskiruudun muodostavassa osassa on lukituskahva molemmilla puolilla ja varsinaisessa väliovessa riittävän kookas ja hyvin muotoiltu lukitussalpa. Auki-asentoon väliovi lukittyy magneetilla. Vaikka Suvi on edullinen perusvene, ei oven muotoilussa tai komponenteissa ole säästelty.

Toinen oleellinen muutos on pulpettien siirtäminen hiukan eteenpäin. Se on tuonut tervetullutta väljyyttä ohjaamon erillisistuimien ja peräpenkin väliin. Istumaan mahtuu nyt aikuinenkin, sillä polvitilaa on etupenkin asennosta riippuen 30–40 senttiä.

Pulpetit ovat ennallaan, kuten myös varsin kelvollinen ajoasento. Jalat saa työnnettyä kojelaudan alla olevaan poteroon, jossa on myös jalkaterille tuki. Sen hyödyntämistä tosin rajoittaa pulpettiin tehty jalkatilan aukko, joka käy etenkin pitkäjalkaiselle ahtaaksi.

Tavaraa mahtuu mukaan jalkoja paremmin, sillä sekä pitkän keulapenkin että peräpenkin alla on hyvin tilaa, minkä lisäksi sekä keulasta että perästä löytyy erilliset ankkuriboksit.

Tiukasti sovittaen taka-avotilan matkustamoon mahtuu kuitenkin viisi henkilöä. Ajokuomun saa lisävarusteena, ja se on kaksiosainen. Etuosa riittää kattamaan ohjaamon erillisistuimilla olijat perän jäädessä avoimeksi, mikä on mukava asetus vaikkapa sateessa uistelua ajatellen.

Yamarinilta periytynyt runko on ennallaan, eikä siihen erityistä muutostarvetta olekaan, sillä omassa kokoluokassaan 47 Duo on ajo-ominaisuuksiltaan pätevä.

Runko halkoo aaltoja kohtuullisen tehokkaasti ja vene reagoi ohjausliikkeisiin luontevan välittömästi. Sama pätee myös moottoritrimmin säätämiseen, vaikka pulpetin siirtämisen jälkeen kuljettajan paino kohdistuu yhä edemmäs, missä rungon kantavuus ei ole yhtä hyvä kuin perässä.

Pienempiä vaihtoehtoja parempi trimmattavuus onkin yksi syy tavanomaisemman suorituskyvyn ohella siihen, että 47 Duon suositeltavin moottorivaihtoehto on ehdottomasti suurin sallittu eli 40-hevosvoimainen. Kokeiltava olleen veneen 40-heppaisella Yamahalla saavutettiin 26,5 solmun huippunopeus ja sen verran vaivaton liukuunnnousu, että paketti noussee tyylipuhtaasti liukuun ja yltänee reilun 20 solmun marssivauhtiin myös neljä päällä.

Hinnaltaan Suvi 47 Duo on kevytsarjaa, yhdessä saman tyyppisen Terhi 475 BR:n kanssa. Terhi on viimevuodet ollut Suomen myydyin moottorivenemalli, joten Suvi on ollut tässä parissa altavastaajana. Uudistuneella 47 Duolla on eväät ainakin kiriin.