Paljon venettä kohtuulliseen hintaan. Siinä Baylinerin Ciera-matkamallien koukku, mikä toimi kuin junan vessa 80-luvulla. Nyt samaa yritetään uudestaan.
Pari vuotta sitten esitelty Ciera 8 rakentuu 2000-luvun ensimmäisen vuosikymmenen 245:n rungolle, joka on suoraa jatkumoa 80-luvun suursuosikille, 2455:lle. Muotoilultaan huomattavasti C8:a linjakkaamman Ciera 10:n perustana on niin ikään vuosituhannen alun aikakauden 285.
9,5-metriä pitkän ja kolme leveän C10:n saa yhdellä tai kahdella bensakoneella. Sinkku on 350-hevosvoimainen 6,2-litrainen V8, parikonevaihtoehto 4,5-litraiset ja 250-hevosvoimaiset V6:t.
Dieseltarjonnassa on mokattu, sillä ainoa vaihtoehto on kaksi 260-hevosvoimaista Mercury TDI:tä. Arvokas konepaketti nostaa hinnan arvatenkin turhan kovaksi. Ciera 10 olisi pitänyt ilman muuta saada tarjolle myös yhden dieselkoneen vaihtoehtona. 335- tai 370-hevosvoimainen Mercuryn V8-TDI olisi varmasti kelvannut. Yhtä dieselkonetta puoltaisi myös jenkkiveneeksi yllättävän vaatimattoman kokoinen (337 l) polttoainesäiliö.
Parasta antia vaikuttaisi messututustumisen perusteella olevan tilat. Sekä ulko- että sisätilaa on paljon. Pääkajuutan tilaratkaisu on noudattelee vanhaa 285:sta. Keulimmaisena on viistosti asennettu parivuode, ja sen jatkeena styyrpuurin laidalla dinetti ja paapuurissa pentteri. Sekä toilettiin että keskikajuuttaan kuljetaan ovesta, jälkimmäinenhän on jenkkiveneissä varsin harvinaista herkkua.
Avotilassa on tuttuun tapaan monenlaista penkkiä, sohvaa ja loungea, ja jos se ei riitä, voi siirtyä keulakannen aurinkopatjoille. Uutuudet löytyvät perästä: vauhdilla yleistyvä uimatason grillitaso sekä peräsohva jolla on mahdollista istua myös uimatason suuntaan.
Sekä avotilan että kajuutan yleisilme on monipuolisista tiloista huolimatta melko pelkistetty. Kulukontrolli näkyy ja tuntuu selkeimmin pintamateriaaleissa, jotka eivät ole niin prameita.