Ruotsalainen Candela alkaa kirjaimellisesti nousta siiville. Tukijalkana toimii kolme kantosiivillä foilaavaa sähkövenemallia: Tukholman alueen (ent. lääni) tilaama 30-paikkainen P-30-vesibussi, 12-paikkainen P-12-taksivene sekä DC- ja HT-versioina tarjolle tuleva C-8-huvivene, josta Candelalla on jo lähemmäs sata tilausta.
Candelan venemallit kuluttavat kantosiipi- ja sähkömoottoriteknologian ansiosta jopa 80 prosenttia vähemmän energiaa kuin perinteisen veneet. Samalla on ratkaistu sähköveneiden helmasynnit, hitaus ja rajallinen toimintasäde. Candelan sähköveneillä pääsee yhdellä latauksella 2–3 kertaa pidemmälle ja nopeammin kuin tavallisilla sähköveneillä.
Candela C-8 on ensimmäinen laajamittaiseen sarjatuotantoon tuleva foilaava sähkömoottorivene. Vuonna 2023 liikennöinnin aloittava P-30 on puolestaan ensimmäinen sähkökäyttöinen foilaava matkustaja-alus. Tukholman alueen laskelmien mukaan se tulee pienentämään Tukholman saaristoliikenteen käyttökustannuksia 42 prosentilla dieselaluksiin verrattuna, mahdollistaen samalla nopeammat matka-ajat ja tiuhemmat liikennöintivälit.
Uutta pääomaa Candela kanavoi nopean kasvun mahdollistamiseen. Käytännössä se tarkoittaa Candelan mukaan tuotekehitystahdin triplaamista, nopeaa tuotannon käynnistämistä ja tuotantoautomaation lisäämistä sekä myyntiorganisaation kasvattamista odotettavan kysynnän kasvun tasolle.