Moottorikattien markkinat ovat avautuneet viime vuosina kunnolla. Yksi latua avanneista on etelä-afrikkalaisen Robertson & Caine -telakan Leopard Catamarans. Se aloitti purjevenekatamaraanien valmistuksen kansainväliselle The Moorings -venevuokraamolle vuonna 1991. Kuluttajamarkkinoille se hyppäsi ensimmäisellä Leopard-mallilla 1997 ja vuonna 2002 oli ensimmäisen Leopard-moottorikatamaraanin aika.
Nykyinen kolmen koon Powercat-mallisarja on kauttaaltaan tuore ja kehitetty alusta asti moottoriveneeksi. Eli kyse ei ole purjekatamaraanin mastottomasta versiosta. The Moorings on yhä tärkeä asiakas, mutta moottorikatteja myydään yhä enemmän myös kuluttajille.
Valmistajan mukaan Leopard on yli 40-jalkaisten moottorikatamaraanien segmentissä markkinajohtaja. Se on toimittanut vain kolmessa vuodessa jo sata 53-jalkaista Powercatia. Vuoden 2022 parhaana matkaveneenä Best of Boats Awardilla palkittua 46 Powercatia on toimitettu jo 65 kappaletta. Viime syksynä esiteltyä pienintä ja uusinta 40 PC -malliakin on myyty jo 25.
Vaikka moottorikatamaraanit ovat vielä marginaaliluokka, ei ole ihme, että näillä luvuilla moottorikkattien tarjonta on maailmalla kasvussa.
Yhdysvalloissa hyvässä vauhdissa oleva maailman suurimman veneliikeketju MarineMaxin moottorikattimerkki Aquila on myynnissä jo muutamissa Euroopan maissa. Myös Beneteau-konserni on astunut moottorikattien markkinoille entistä laajemmin Four Winns- ja Prestige-brändeillään. Ranskalaisista katamaraanipursien valmistajista sekä Fountaine Pajot että Catana ovat nekin hiljattain laittaneet vauhtia moottorikattivalikoimiinsa.