Tässä tapauksessa ainakin ensimmäisistä kuvista päätellen alus on hyvinkin klassinen linjoiltaan. Se muistuttaa purjelaiva-ajan luotsikutteria pystyine keuloineen ja ahtereineen. Keulassa on luonnollisesti puuksprööti ja ruffit ovat purjelaivamaisesti neliskanttisia.
Tähän sitten loppuvatkin purren klassiset ominaisuudet. Alus tullaan rakentamaan uusimmista komposiittimateriaaleista ja se tulee olemaan täynnä uusinta vihreää ja energiaa säästävää teknologiaa. Dykstran toimiston piirtämä jahti on myös rungon vedenalaisilta muodoiltaan moderni.
Aluksen pääasiallinen voimanlähde on tuuli. Apukoneena on sähköhydraulinen propulsiojärjestelmä, joka imee virtansa litiumioniakuista. Valmistajan mukaan veneen toimintasäde akuilla tulee olemaan pitkä.
Aluksen sisätiloissa ja muissa järjestelmissä energiatehokkuus on myös listan kärjessä. Esimerkiksi hyttien valaistusta ja lämpötilaa säädellään aktiivisesti sen mukaan ovatko ne käytössä vai eivät.
Hyttejä on yksi omistajalle, kolme tuplakajuuttaa vieraille ja majoitustilat kuudelle miehistönjäsenelle veneen peräosassa. Lämmön ja energian talteenottoon kiinnitetään myös erityistä huomiota ja purressa tulee olemaan uudenaikaisin mahdollinen tietokoneohjattu energianoptimointijärjestelmä.
Balticilla kunnioitetaan asiakkaan yksityisyyttä, joten tilaajan nimeä ei paljasteta. Sen verran hänestä kuitenkin tiedetään, että hän on kokenut purjehtija ja veneenomistaja sekä lisäksi teknisesti orientoitunut. Sanomattakin selvää, että veneen tilaaja lienee myös melko varakas.