Mitään villiä ei ole kuitenkaan luvassa, sillä Targan nykyisen konseptin suosio ei osoita laantumisen merkkejä. Laajaa arvostusta nauttivaa ja entuudestaan erinomaista kokonaisuutta on varaa hioa ja kehittää hillityn hallitusti vielä entistäkin paremmaksi. Niinpä uuden Targa 41:n tunnistaa oitis Targaksi, eikä tilaratkaisukaan tunnu aivan vieraalta.
Ulkoisesti 41:n ehkä hätkähdyttävin piirre on runkoikkuna, joka on Targoissa ennen näkemättömän suuri mutta nykymuodin mittapuulla yhä pieni. Ulkonäköön voi vaikuttaa varivaihtoehtojen ohella Blacklline-paketilla joka muuttaa ulkoiset rosteriosat, kuten kaiteet ja ikkunakehykset mustiksi.
Ainakin lanseerausvaiheessa Targa 41 tulee vakiona parivuoteellisella Comfort Fore Cabin -keulakajuutalla, kulmasohvallisella Flybridge-yläohjaamolla, pidennetyllä Extented Roof -katolla ja lasiliukuovellisella Aft Door -takaovella varustettuna versiona.
Koska takaovi on styyrpuurin laidalla, noustaan yläohjaamoon paapuurin puolelta. Kattoterassin tilaratkaisussa kannattaa huomioida ohjaamon siirtyminen muista Targoista poiketen styyrpuurin laidalta paapuurin puolelle, mikä on vapauttanut tilaa kulmasohvalle.
Takaoven ohella ohjaushytissä on luonnollisesti myös sivuliukuovet molemmin puolin. Pentteri on siirtynyt Targalle perinteisestä hytin etunurkasta pitkittäin styyrpuurin laidalle sisäohjaamon taakse.
Hytin alla olevaan keskikajuuttaan laskeudutaan kookkaalta vaikuttavan U-sohvan taklaa. Tilaratkaisua ei ehkä hieman yllättäen ole ryhdytty jalostamaan, vaan portaikon juurella olevan toiletin ja kolmen vuodepaikan kombinaatio on aiemmista isoista Targoista hyvinkin tuttu, eikä uusi 41 näyttäisi tuovan siihen juurikaan mitään uutta.
CFC-keulakajuutan parivuode on pienempien Targa-mallien kajuutan styyrpuurin laitaa myötäilevästä vuoteesta poiketen saareketyyppinen eli vuoteelle ja vuoteesta pääsee kulkemaan sen molemmilta sivuilta. Keulahytin toiletti on varustettu erillisellä märkätilalla eli suihkukomerolla.
Ulkona oleilua ajatellen keulakajuutan katolle saa aurinkopatjat ja peräkannelle tiikkipöydän, kansituolit sekä kiinteisiin istuinlaatikoihin istuin- ja selkänojapehmusteet. Valtaosa tilaajista päätyneen varustamaan omansa myös kaiken kattavalla tiikkikannella.
Peräkannen alla olevaan konehuoneeseen on tarjolla neljä vaihtoehtoa. Kaikki listavaihtoehdot tulevat tuttuun tapaan Volvo Pentalta. Lähtötason muodostavat kaksi 400-hevosvoimaista D6:sta yhdistettynä DPI-perävetolaitteisiin. Niillä 41:lle luvataan noin 37 huippunopeus.
440-hevosvoiamiset D6:t voi valita jopa DPI-perävetolaitteilla tai IPS-pod-vetolaitteilla varustetuina. Tehokkaimmat 480-hevosvoimaiste vaihtoehdot tulevat aina IPS:llä. Moottorivalinnasta riippuen lähtöhinnat asettuvat 830–895 000 euron haitariin.
IPS-vaihteohtojen mukana tulee aina joystick-hallintalaite vakiona sekä sisä- että yläohjaamoon. DPI-malleihin sen saa lisävarusteena. Molempia voi täydentää kolmannella, taka-avotilaan tulevalla joystick-pisteellä sekä DPS-satelliittiankkurilla.