Yamarin Cross 57 V Max (2023–) – Pikkuisen pirteämpi
V Max -erikoismalli antaa tutulle Cross 57 BR:lle vähän lisää vauhtia, varusteita ja ulkonäköä.
Axopar 25 Cross Bow (2022–) – Ensiaskel suosikkiluokkaan
Axopar sohaisee 25 Cross Bowlla ensimmäistä kertaa Suomessa hyvin suosittujen keulakajuutallisten daycruiserien luokkaa. Se kuinka Axoparille tunnusomainen muotoilu ja läpeensä koetellun veneluokan ominaisuudet kohtaavat, selviää Totalveneen koeajolla.
Marex 330 Scandinavia Cruiser (2022–) – Odotusten ja toiveiden mukainen
Kun norjalainen Marex muutamia vuosia sitten kysyi asiakkailtaan ja jälleenmyyjiltään mitä malliston halutaan seuraavaksi, toiveissa oli malliston pienempään päähän asettuva, suljettavalla kansisalongilla ja ohjaamon sivuliukuovella varustettu malli. Syntyi 330 Scandinavia.
AMT 240 DC (2023–) – Hyvin hallinnassa
AMT-mallisto on keskittynyt tiukasti 4–7 metrin kokoluokkaan. 240 DC on malliston uusi lippulaiva, mutta sekin kasvattaa kokoskaalaa vain maltillisellisesti.
Faster 495 XC (2022–) – Keskipulpetti sai laitaovet
Faster 495 XC:n innovaatio on viima- ja roiskesuojaa keskipulpetin huomattavasti parantavat keskipulpetin laitaovet.
Candela C-8 prototyyppi #2 (2023–) – Liitoa sähköllä ilman aaltoja
Ruotsalainen Candela toi Uivaan ensimmäisenä venenäyttelynä maailmassa näytille foilaavan C-8 -sähköveneen prototyypin. Kävimme kokeilemassa miltä tulevaisuuden moottoriveneily saattaa tuntua.
Bavaria SR36 Hard Top (2022–) – Bavariaa parhaimmillaan
Nyt ollaan Bavarian kannalta asian ytimessä: sen suosituimpiin kuuluvassa kokoluokassa ja venetyypissä. Monipuolinen SR36 on paljon suurempi kuin mallinumero antaa ymmärtää ja korvaa onnistuneesti aiemman S36:n.
Ryck 280 (2022–) – Saksalaista särmikkyyttä
Saksalainen Hanse-konserni polkaisi viime syksynä käyntiin uuden venemerkin, perämoottoriveneisiin keskittyvän Ryckin. Sen ensimmäinen malli on iso ja muodikas T-top-daycruiseri.
Parexo 21 (2022–) – Kilpavene kunniaan
Parexo on uusi suomalainen start-up-venemerkki, jolla on omaperäinen ajatus. Se tahtoo tehdä kilpaveneestä kaupallisen urheiluveneen ja ympäristöystävällisen käyttöveneen.
Terhi 480 TC (2021–) – Perinteinen paikka
Viisimetristen pulpettiveneiden luokassa valtaosa ostajista päätyy ohjaamon erillisistuimilla varustettuun bowrideriin, niin myös Terhi 480:n kohdalla. Silti Terhi uudisti myös perinteiseen tapaan peräpenkiltä ajettavan 480 TC:n.
- 21.01.2023 Ensiesittely Grandezza 30 CA (2023–)
- 05.01.2023 Ensiesittely Mercury Avator 7.5e (2023–)
- 12.01.2023 Reportaasi Ensirekisteröinnit 2022
- 27.01.2023 Uutinen Suomen ensimmäinen injektiolaminoinnilla veneitä rakentava yritys palkittiin yrittäjägaalassa
- 20.01.2023 Ensiesittely Yamarin 59 BR (2023–)
- 21.01.2023 Uutinen Miljoonainvestoinnilla yli 100 uutta laituripaikkaa Helsingin paraatipaikalle
- 30.01.2023 Uutinen Pirttisaaren virkistysalueen kehittämissuunnitelma valmistui
- 05.01.2023 Ensiesittely Mercury Avator 7.5e (2023–)
- 21.01.2023 Video Grandezza 30 CA (2023–)
- 20.01.2023 Ensiesittely Yamarin 59 BR (2023–)
- 20.01.2023 Ensiesittely Candela C-8 Polestar Powered (2024–)
- 23.01.2023 Ensiesittely Yamaha F150 ja F200 (2024–)
- 18.01.2023 Ensiesittely Yamaha XTO 400 ja 450 V8 (2024–)
Uusimmat
- 03.02.2023 Uutinen Hessundinsalmen vesiväylä suljetaan siltojen uusimisen ajaksi
- 03.02.2023 Ensiesittely Brabus Shadow 300 Quantum White ja Brabus Shadow 900 Stealth Green (2023–)
- 03.02.2023 Reportaasi Vene 23 Båt ennakkokatsaus
- 02.02.2023 Uutinen Meripelastusseuran tarkistetut tehtävätilastot 2022
- 02.02.2023 Uutinen Mikko Huhtamiehen Itämeri-aiheinen teos palkittiin
- 02.02.2023 Uutinen Meriliikennekeskus esti viime vuonna 21 karilleajoa
- 01.02.2023 Uutinen Virolainen Baltic Workboats ja suomalainen Työvene lyövät hynttyyt yhteen