Saxdor avasi 320-sarjan alkukesästä GTO -daycruiserilla, joka on etenkin eteläisemmillä markkinoilla herättänyt melkoista ostohysteriaa. Saxdor kertoo tilauskannan olevan jo yli 300 venettä.
Samaan aikaan kun 320 GTO:ta vielä lanseerataan, on valmistaja julkistanut Suomen kannalta paljon merkittävämmän version, ohjaushytillisen 320 GTC:n. Se esitellään virallisesti syyskuussa Cannesin venemessuilla.
Molemmat 320-mallit rakentuvat samalle 10-metriselle rungolle. Teräväkeulainen ja kahdella portaalla varustettu runko on suhteellisen solakka, sen leveys on 3,1 metriä. Ajo-ominaisuuksien voi odottaa hyvällä syyllä olevan mainiot.
GTC:n valtti on läpikuljettava ohjaushytti. Keulan puolelta sisäänkäynti tapahtuu hytin paapuurin etunurkassa olevasta ovesta. Takana on lasiseinä ja siinä puolen hytin leveydeltä aukeava liukuovi. Ovien välissä on selkeäkulkuiselta vaikuttava käytävä, jonka paapuurin puolelle jää yksi komentosillan kolmesta erillisistuimesta sekä pentterilipasto.
Kuskin paikka on keskellä, josta pääsee siirtymään sujuvasti molemmille oville. Styyrpuurin puoleiselta apukuskin paikalta liikkuminen on vaikeampaa, varsinkin kun kuski on paikallaan.
Ohjaamon istuimet voi kääntää ympäri kohti pöytää ja peräsohvaa, jolloin muodostuu viiden hengen aterio tai oleskelutila. Myös taka-avotilaan saa halutessaan sohvan ja pöydän. Vakiona on kääntyvällä selkänojalla varustettu loikoilusaareke, jonka alla on säilytystilaa. Ulko-oleskelutilaa saa aurinkotason muodossa järjestettyä myös keulaan.
Keulakajuutta on samanlainen kuin 320 GTO:ssa. Se tarkoittaa parivuodetta ja erillistä toilettia, joka on toteutettu näppärältä vaikuttavalla taitto-ovella.
GTO:sta tuttua on myös terasseiksi auki taittuvat taka-avotilan laidat. Välimerellisissä T-top-malleissa ne ovat jo tuttu juttu, mutta hyttiveneissä vielä harvinaisia. Saxdor 320 GTC:ssa laitaterassit ovat sähkötoimisia ja vakiona molemmilla puolilla. Samoin sähkötoiminen, lähes koko ohjaushytin katon kokoinen haitarikattoluukku on vakiovaruste.
Lisävarustelistalta on silti paljon sellaista, mitä mukaan varmasti halutaan. Perusasioista esimerkiksi maasähkö- ja makeavesijärjestelmät, pentterikoneet ja turkkipinnoitus ruksitaan mukaan optiolistalta.
Lämmitykseen ja viilennykseen saa ilmastointipaketin, joka sisältää Webaston 230 voltin jännitteellä toimivan 8 000 btu:n ilmastointilaitteen. Ajossa ilmastointi saa virtansa litiumakuston ja invertterin sisältävästä generaattorin korvaavasta virtapankista, satamassa maasähköön kytkettynä verkkovirrasta. Koko paketin lasku on reilut 20 000 euroa.
Suomen olosuhteisiin vaihtoehtona on perinteinen lämmityslaite, mutta se ei kesähelteillä helpota. Tuuletusta voi tehostaa myös ruksaamalla lisävarustelistalta avattavat ohjaushytin sivuikkunat. Näistäkin kertyy yhteensä lähes kymppitonnin lasku.
Vaikka lisävarusteisiin saa kulumaan rahaa, on 320 GTC:n hinnoittelu erittäin kiinnostavasti, sillä pakettihinnat alkavat moottorivalinnasta riippuen 130–170 000 eurosta. Käytännössä hinta nousee varusteltuna noin 200 000 euron luokkaan, mutta sekin vaikuttaa moniin kilpailijoihin ja Saxdorin edistyksellisyyteen ja muodikkuuteen nähden pilkkahinnalta.