Mercury Avator 35e (2024–) – Suurempaa sähkövoimaa
Mercuryn Avator-sähköperämoottorisarjan puolivälistä löytyvä 35e on käyttöominaisuuksiltaan niin hienostunut, että se nuorentaa ja modernisoi vähän vanhempaakin perua olevan venemallin.
Volvo Penta Hybrid Electric Prototype – Yksi vaihtoehto tulevaisuuteen
Veneilyn sähköistyminen on monilta osin kiven takana, mutta Volvo Penta uskoo vahvasti sen tapahtuvan, tavalla tai toisella. Yhtenä purona päämäärää kohti virtaa hybridi.
Cox CXO300 (2022–) – 300-hevosvoimaisen dieselperämoottorin ensitesti
Vaikka polttomoottoreita ollaan kuoppaamassa kovaa vauhtia, tarvitaan niitä veneiden liikuttamisessa vielä pitkään. Uusiutuvaa biodieseliä polttava perämoottori ei kuulosta yhtään hullummalta vaihtoehdolta.
- 02.01.2025 Reportaasi Vene 25 Båt -messut
- 05.01.2025 Uutinen Saaristoravintola Bistro Pellinge hiljenee
- 20.12.2024 Ensiesittely Silver Condor Cabin (2025–)
- 03.01.2025 Ensiesittely AMT 150 R (2025–)
- 28.12.2024 Uutinen Vuoden Mediateko -palkinto Alluring Arcticille
- 19.12.2024 Uutinen Naantalin venemessut jatkuvat ainakin vuoteen 2034
- 08.01.2025 Uutinen Veneilyvaatteiden pioneeri tekee paluun Suomen markkinoille
- 24.12.2024 Video Quarken 35 Sport Tourer & Grand Tourer (2025–)
- 22.12.2024 Video Heikki Silvennoinen 1954–2024
- 13.01.2025 Ensiesittely Axopar 29 CCX (2025–)
- 13.01.2025 Ensiesittely SEA.AI Watchkeeper (2025–)
Uusimmat
- 15.01.2025 Uutinen Emma Kimiläinen on vuoden moottoriveneilijä
- 15.01.2025 Uutinen Volvo Penta pidentää takuuta
- 15.01.2025 Uutinen Itämeriohjelma 2019–2023
- 14.01.2025 Uutinen Saariston Rengasteiden kausi pitenee jälleen
- 14.01.2025 Ensiesittely Tankoa Yachts Diamond Binta (2025–)
- 14.01.2025 Ensiesittely CNB 62 (2025-)
- 13.01.2025 Ensiesittely Axopar 29 CCX (2025–)
Kumppanisisällöt
Volvo Penta Silent Shift (2020–) – Vanhakin hiljenee
Moni sisäperämoottorin vetolaite kolahtaa kuuluvasti vaihdetta kytkettäessä. Volvo Penta on päässyt ominaisuudesta eroon DPH-perävetolaitetta lukuun ottamatta kaikissa muissa uusissa Aquamatic-vetolaitteissaan. Silent Shift -vaihteen saa myös käytettyihin SX-, DPS- ja FWD-vetolaitteisiin.
Lowrance esitteli uuden keulamoottorin: Markkinoiden tuorein tulokas tarjoaa aavemaista äänettömyyttä
Lowrance esitteli toukokuun lopussa Espanjan Palmassa oman Ghost Trolling Motor (2019–) -keulamoottorin, joka on Lowrancen nelivuotisen suunnittelun ja kehityksen tulos.
Evinrude E-Tec G2 K115 HO/K140/K150 (2020–) – Sähköhallintaa ja tehoa kompaktissa paketissa
Evinrude E-Tec -perämoottorien päivittyminen G2-sukupolveen jatkuu uudella 3-sylinteristen moottorien K-sarjalla. Myös siihen kuuluu Evinruden tyyliin nimellistehoa tehokkaampi H.O. eli High Output -versio.
Volvo Penta D4-320 DPI, D6-440 DPI ja D6-IPS650 (2020–) – Nyt ei enää kolise!
Volvo Pentan suosituimmat meridieselit D4 ja D6 siirtyvät uuteen sukupoilveen ja saavat uudet tehoversiot. Tärkein uutuus on kuitenkin hydraulisella kytkimellä varustettu uusi DPI-vetolaite.
Yamaha V8 XTO Offshore (2019–) Monipuolinen monsteri
Yamahan uusi lippulaivamoottori on perämoottorien jättiläinen. Kirjaimellisesti.
Humphree vakaimet Aktiivista vakautusta
Erilaiset ajoavustimet tekevät vauhdilla tuloaan veneisiin. Volvo Pentan omistama Humphree kulkee aallon harjalla – muttei keiku.
Yanmar Dtorque 111 (2018–) Hienomekaaninen työkone
Saksalaisen Neander Sharkin valmistama ja Yanmarin myymä Dtorque on insinööritaidon ihme, joka palauttaa pienen dieselperämoottorin merenkulun kartalle.