Oceanvolt HighPower ServoProp 25 (2023–) – Lisää tehoa ja latausta
Suomalaisen sähköpropulsion edelläkävijän Oceanvoltin uusi malli on tehokas sähkömoottorillinen vetolaite sekä myös markkinoiden tehokkain hydrogeneraattori.
Garmin Force Kraken (2023–) – Tehokkain keulasähkömoottori
Garmin on julkistanut Force-keulasähkömoottorimallistoonsa uuden Kraken-lippulaivamallin.
Torqeedo Deep Blue Battery 80 (2023-) – kaksinkertaisesti lisää kapasiteettiä
Sähkömoottorivalmistaja Torqeedo tuo Deep Blue -moottoreihin uuden akkuvaihtoehdon. Deep Blue Battery 80 -akussa on aiempaa akkuun verrattuna kaksinkertainen kapasiteetti.
- 07.10.2025 Reportaasi Turun saaristo kansainvälisessä nosteessa
- 27.09.2025 Uutinen Swan 44 Alloy
- 25.09.2025 Uutinen Yamaha Center Vantaa muuttaa
- 15.09.2025 Ensiesittely Axopar 38 XC Cross Cabin (2026–)
- 17.09.2025 Ensiesittely MS Boat 7 Silent (2026–)
- 18.09.2025 Kokeilu Silver Hawk BRX (2025–)
- 17.09.2025 Uutinen Turkuun uusi Yamaha-huolto
- 05.10.2025 Video Cremo 488 BR & 558 BR (2025–)
- 08.10.2025 Ensiesittely J/7 ja J/36 (2025-)
- 22.09.2025 Ensiesittely Wellcraft 28 Speedster, T-Top ja Explorer (2026–)
- 26.09.2025 Video Mercury Racing 150R (2025–)
- 09.10.2025 Video Nimbus 305 Coupe (2016–)
- 21.09.2025 Ensiesittely Riva 54 Metri (2025–)
- 23.09.2025 Video Cannes Yachting Festival 2025
Uusimmat
- 14.10.2025 Ensiesittely Virtue V14 Hard Top (2026–)
- 13.10.2025 Uutinen Auto upposi veneluiskalla
- 13.10.2025 Uutinen Brabus Performance Line
- 12.10.2025 Ensiesittely Aquila 50 (2025-)
- 12.10.2025 Reportaasi Laivat tuovat Itämereen yhä uusia vieraslajeja
- 11.10.2025 Uutinen Veneilijöitä kehotetaan varovaisuuteen
- 11.10.2025 Uutinen Mercurysta Anytecin moottoripartneri
Toimitus suosittelee
Axopar investoi Evoyhin – Suomalaiselle venevalmistajalle siivu norjalaisesta sähkömoottorivalmistajasta
Liikevaihdolla mitattuna Suomen suurimmaksi venevalmistajaksi vain vajaassa vuosikymmenessä noussut Axopar ohjaa veneilyn sähköistymistä eturivissä yhdessä norjalaisen Evoyn kanssa. Yhteistyö tiivistyy entisestään Axoparin hankkiessa 10 prosentin omistusosuuden norjalaisyhtiöstä.
Mercury Racing V8 500R (2023¬–) – Päivitys tasalukuun
Mercury Racingin V8-perämoottorien sarja kasvaa uudella, 500-hevosvoimaisella tehomallilla.
Volvo Penta Hybrid Electric Prototype – Yksi vaihtoehto tulevaisuuteen
Veneilyn sähköistyminen on monilta osin kiven takana, mutta Volvo Penta uskoo vahvasti sen tapahtuvan, tavalla tai toisella. Yhtenä purona päämäärää kohti virtaa hybridi.
Volvo Penta Joystick Driving (2024–) – Ohjaus, vaihteet ja vihdoin myös kaasu: kaikki yhdessä sauvassa
Volvo Penta on lisännyt Joystick Driving -toimintoihin sen, mikä siitä on vuonna 2012 tapahtuneesta esittelystä saakka puuttunut, eli kaasun hallinnan.
Japanilaismerkit ryhtyvät teknologiayhteistyöhön – Tavoitteena kehittää pieniä vetymoottoreita
Yamaha, Honda, Suzuki ja Kawasaki ovat yhdessä ilmoittaneet perustavansa HySE-tuotekehitysyhteisön kehittämään kaksipyöräisiin, perämoottoreihin ja muihin pienkoneisiin sopivia vetykäyttöisiä moottoreita.
Volvo Penta IPS40 Professional (2025–) – Miksi tyytyä yhteen, kun yhdella vetolaitteella voi olla kaksikin moottoria?
Volvo Penta on julkistanut uusimman ja suurimman IPS40-vetolaitteen, johon yhdistyy kaksi moottoria. Markkinoille se saadaan tosin vasta vuonna 2025.
Mercurylle neljä muotoilupalkintoa – Avator ja Veradot muotovalioina
Mercuryn Avator 7.5e -sähköperämoottori sekä 5.7L V10 Verado ja 7.6L V12 Verado -perämoottorit ovat saaneet arvostetut iF Design Award -palkinnot.